παντρεύεστε περάστε απο το συμβολαιογράφο

Σύστημα Αριάδνη – Παντρεύεστε; Περάστε από τον Συμβολαιογράφο

Το Σύστημα Αριάδνη

Από χθες που ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, το σύστημα Αριάδνη, το οποίο παρουσιάστηκε σήμερα το πρωί από τον αρμόδιο Υπουργό κ. Ιωάννη Βρούτση, έχει γίνει ντόρος σε όλα τα ΜΜΕ, έντυπα και ηλεκτρονικά.

Ο γάμος θα δηλώνεται σε συμβολαιογράφο
“Εμπρός καλά μου πόδια” θα λένε οι νιόπαντροι από την αρχή του 2013 – photo : Eugene Kharlanov

Ποιος είναι ο στόχος του νέου συστήματος;

Ποιος είναι ο στόχος του νέου συστήματος που θα υιοθετηθεί από το Υπουργείο και θα εφαρμοστεί από 1η Ιανουαρίου του 2013; Η οριστική αντιμετώπιση της παραβατικότητας στους φορείς της κοινωνικής ασφάλισης. Κοινώς… το Υπουργείο με το σύστημα Αριάδνη θέλει να σταματήσει το φαινόμενο των μαϊμού συντάξεων και επιδομάτων, που παρέχονται σε άτομα τα οποία δεν τα δικαιούνται, όπως άγαμες θυγατέρες που έχουν όμως παντρευτεί, όπως οι δικαιούχοι σύνταξης χηρείας, που έχουν όμως παντρευτεί ξανά, όπως συγγενείς ανθρώπων που έχουν αποβιώσει και κανονικά δεν δικαιούνται να λαμβάνουν σύνταξη κλπ. και να καταργήσει την υπάρχουσα διαδικασία απογραφής των συνταξιούχων, η οποία ταλαιπωρεί πολλούς ηλικιωμένους ανθρώπους.

Κατά τη γνώμη μας είναι απαραίτητο να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα για να αντιμετωπιστεί το παραπάνω πρόβλημα και να σχεδιαστεί με καλύτερο τρόπο η διαδικασία ενημέρωσης των αλλαγών στην οικογενειακή κατάσταση των πολιτών, ώστε να ενημερώνονται άμεσα και με εσωτερικές διαδικασίες όλοι οι φορείς από μία πηγή στην οποία απευθύνονται οι ενδιαφερόμενοι.

Πώς σχεδιάζει να το πετύχει αυτό, το Υπουργείο;

Και πώς σχεδιάζει να το πετύχει αυτό, το Υπουργείο, με το σύστημα Αριάδνη; Θα υποχρεώνει κάθε πολίτη που παντρεύεται, χωρίζει ή πρέπει να δηλώσει τον θάνατο συγγενούς του πριν την ταφή (ή την καύση), να προσέρχεται στο γραφείο κάποιου συμβολαιογράφου και να δηλώνει εκεί την αλλαγή της οικογενειακής κατάστασης, τον γάμο, το διαζύγιο, τον θάνατο. Θα πληρώνει το ανάλογο αντίτιμο (περίπου 50 ευρώ), θα λαμβάνει το αντίστοιχο πιστοποιητικό και στο μεταξύ τα ασφαλιστικά ταμεία θα ενημερώνονται άμεσα, καθώς αυτές οι αλλαγές θα καταχωρούνται από τους συμβολαιογράφους απ’ ευθείας στο σύστημα με το οποίο είναι συνδεδεμένοι. Οι ενδιαφερόμενοι θα παίρνουν πίσω από τα ασφαλιστικά ταμεία τα χρήματα που κατέβαλλαν για την συμβολαιογραφική πράξη, εφόσον πρόκειται για θάνατο, μέσω των εξόδων κηδείας. Προς το παρόν, αυτό που ακούσαμε από τον Υπουργό, είναι ότι οι υπόλοιπες πράξεις θα βαρύνουν τον πολίτη και δεν θα του επιστρέφονται χρήματα, παρόλο που χθες από τα ΜΜΕ είχε δημιουργηθεί η εντύπωση ότι τα χρήματα θα επιστρέφονται σε κάθε περίπτωση !

Και οι ερωτήσεις που μας γεννιούνται είναι οι εξής :

Αφού όλες οι παραπάνω πράξεις δηλώνονται στα ληξιαρχεία, τα οποία υπάρχουν γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, γιατί δεν ολοκληρώνεται η μηχανογράφησή τους μέχρι το τέλος του χρόνου, ώστε να συνδεθούν κι αυτά online με το ΚΕΠΥΟ, τα ασφαλιστικά ταμεία και όποιους άλλους φορείς χρειάζεται; Στον ιδιωτικό τομέα θα είχαν μηχανογραφηθεί όσα απομένουν και θα είχαν συνδεθεί online μέσα σε ένα μήνα. Στο δημόσιο δεν φτάνει ο χρόνος μέχρι το τέλος του έτους για να γίνει αυτό;

Γιατί, ενώ όλοι παραδέχονται ότι η γραφειοκρατία είναι ένα τεράστιο πρόβλημα της χώρας μας, αντί να την μειώσουμε, σχεδιάζουμε έτσι τις νέες διαδικασίες, ώστε η μείωσή της να συνεχίζει να αποτελεί όνειρο θερινής νύχτας;

Αν τελικά μπει σε λειτουργία το σύστημα Αριάδνη, θα συνεχίσουν να υφίστανται τα ληξιαρχεία και αν ναι, ποιο θα είναι το αντικείμενό τους;

Ένα ζευγάρι πόσες φορές θα πρέπει να δηλώνει τον γάμο του και πόσες μέρες πρέπει να λείψει από τη δουλειά του για να ολοκληρώσει όλες τις τυπικές διαδικασίες;

Μήπως όλο αυτό το σύστημα δημιουργείται σήμερα για να περάσει με έμμεσο τρόπο η διαδικασία από το δημόσιο στους ιδιώτες;

Δεν έχουμε κάτι με τους συμβολαιογράφους. Μακάρι να έχουν όλοι δουλειά από διαθήκες, συμβόλαια, αγοραπωλησίες κλπ. Απλά, μάς φαίνεται αδιανόητο να υπάρχει υπηρεσία στην οποία δηλώνονται οι γάμοι, τα διαζύγια, οι θάνατοι κλπ και ενώ μπορεί να γίνει αναδιοργάνωση σε αυτή, ώστε να λειτουργούν όλα αποτελεσματικότερα, το Υπουργείο να αποφασίζει να υιοθετήσει μια νέα διαδικασία που επιβαρύνει τον πολίτη τόσο οικονομικά, όσο και από πλευράς χρόνου και ταλαιπωρίας.

Αυτές είναι οι σκέψεις μας και θα θέλαμε πολύ να μοιραστείτε μαζί μας και τις δικές σας!

photo via luno.me