Καταστήματα γάμου-βιτρίνα

Ο ρόλος σας και … οι άλλοι στην αντιμετώπιση της κρίσης – Μέρος 3/3

 … συνέχεια από το Μέρος 2

Το τρίτο κλειδί είναι ο περιορισμός εκείνων των εξόδων που δεν επηρεάζουν την ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών και παράλληλα δεν επηρεάζουν την εύρυθμη λειτουργία της επιχείρησης.

Τώρα είναι μια καλή ευκαιρία για τον επαγγελματία για να βάλει κάτω τα πράγματα και να δει που πηγαίνουν τα χρήματά του. Για παράδειγμα μπορεί να επιλέξει ένα πιο οικονομικό πρόγραμμα σταθερής τηλεφωνίας, να μειώσει τα κόστη σύνδεσης στο Internet, να ερευνήσει ποια διαφημιστικά προγράμματα βοηθούν τελικά την επιχείρησή του και σε ποια δίνει άδικα τα χρήματά του. Μπορεί να αλλάξει συνεργείο καθαρισμού ή να επαναδιαπραγματευθεί σε νέα βάση με αυτό που ήδη συνεργάζεται. Κανένα από αυτά τα έξοδα αν μειωθούν δεν επηρεάζουν την λειτουργία της επιχείρησης ή της ποιότητας που προσφέρει. Αντίθετα, αν λειτουργήσει σπασμωδικά και χωρίς μελέτη, καταργώντας για παράδειγμα τις αλλαγές στη διακόσμηση της βιτρίνας του, θα έχει τελικά μια κακή – άσχημη – ξεπερασμένη βιτρίνα και σίγουρα μια κακή συνέχεια στις πωλήσεις του.

Τέταρτο, αλλά πολύ σημαντικό κλειδί, είναι η επαγγελματική συμπεριφορά και συνείδηση.

Αν ένας επαγγελματίας θέλει να ανταπεξέλθει στην περίοδο της κρίσης, οφείλει να σέβεται τον πελάτη που φτάνει στην πόρτα του και να τον εξυπηρετήσει, αφήνοντας στην άκρη κάθε στεναχώρια, άγχος ή πίεση που μπορεί να έχει σε προσωπικό ή επαγγελματικό επίπεδο. Και με το ρήμα «σέβεται», δεν εννοώ μόνο να τηρήσει τον πληθυντικό λόγω ευγένειας, αλλά να ακούσει την ανάγκη του πελάτη, να του προτείνει να αγοράσει αυτό που πραγματικά χρειάζεται, να τον ενημερώσει πλήρως, να είναι σαφής και ξεκάθαρος, να διαθέσει τον χρόνο που απαιτείται και να τον καθοδηγήσει με γνώμονα το συμφέρον του πελάτη.

Και ως τελευταίο κλειδί άφησα την ανταγωνιστικότητα.

Η αγορά είναι ελεύθερη, αλλά παρόλα αυτά λειτουργεί αυτοπροστατευόμενη από τους κανόνες που τη διέπουν. Μια επιχείρηση λοιπόν πρέπει να είναι ανταγωνιστική και να προσαρμόζεται γρήγορα σε κάθε αλλαγή των εκάστοτε συνθηκών, ώστε να παραμένει ενεργή μέσα στα «άτυπα» πλαίσια της ελεύθερης αγοράς. Αυτή την εποχή, οι περισσότεροι καταναλωτές, μετά από αυξήσεις φόρων, επιβολή νέων φόρων και μειώσεις μισθών, έχουν χάσει μέρος της αγοραστικής τους δύναμης και αυτό οι επιχειρήσεις πρέπει να το αντιληφθούν και να συνεισφέρουν στον περιορισμό του αντίκτυπου που έχει αυτή η μείωση της κατανάλωσης, τόσο στους καταναλωτές, όσο και στις επιχειρήσεις. Είναι λοιπόν η κατάλληλη στιγμή για να βρουν τα προϊόντα και οι υπηρεσίες την πραγματική τους τιμή σε σχέση με την αξία τους. Δεν λέω κάποιος να πουλήσει φθηνότερα απ’ όσο αξίζει ένα νυφικό, για παράδειγμα. Εννοώ πως σίγουρα θα πρέπει να ορίσει μια νέα τιμή που να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, να συμβαδίζει με την αξία του προϊόντος και να είναι εφικτή η αγορά του. Γιατί διαφορετικά δεν θα πουληθεί αυτό, αλλά ένα αντίστοιχης αξίας και ποιότητας με ορθή όμως τιμή κι εκείνος θα μείνει με το προϊόν του και θα το καμαρώνει.

Ο σκοπός που έγραψα αυτό το άρθρο είναι για να υποστηρίξω ότι όλα μπορούν να διορθωθούν και όλα μπορούν να πάνε καλύτερα, ακόμη και αν ζούμε σε μια αρκετά δύσκολη κατάσταση. Αρκεί να μη τη δούμε ως εμπόδιο στα σχέδιά μας, αλλά ίσως ως μια ευκαιρία για να ασχοληθούμε ουσιαστικά και υπεύθυνα, είτε βρισκόμαστε από τη μεριά του καταναλωτή, είτε βρισκόμαστε από τη μεριά της επιχείρησης. Εύχομαι να σας βοηθήσουν τα παραδείγματα που χρησιμοποίησα και τα βασικά, κατά την άποψή μου, κλειδιά που ανέφερα, ώστε να επανεξετάσετε τον τρόπο που μέχρι τώρα ενεργείτε, ανάλογα το ρόλο σας στην αγορά.

Για το Τέλειος Γάμος
Βιβή Κωτούλα

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.